پیامدهای استعماری سند ۲۰۳۰ یونسکو
⭕️ اگر فریاد میزدیم کار به اینجا نمیرسید
استاد رشاد عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی درگفتگوی اختصاصی با حوزه با اشاره به تحمیل سند استعماری ۲۰۳۰ بر نظام آموزشی و تربیتی کشور، گفت: این سند به دلیل تنافی با مبانی دینی، تعارض با منافع ملي، مخالفت با اسناد و قوانین جمهوری اسلامی، و مخالفت صریح ولی امر امت و رهبر معظم انقلاب با آن، از نظر شرعی و قانونی باطل و مردود است.
?امضای سند 2030 نمونهای از پیگیری پروژه نفوذ بیگانگان در کشور است. بر اساس مسلمات فقهی و از جمله به استناد قاعدهی «نفیسبیل»، زیر یوغ بیگانه رفتن و قبول سلطه کفار حرام شرعی است.
? امضاءکنندگان عذرخواهی کنند شگفتآور است که مسئولین آموزش و پرورش کشور، بهرغم مخالفت صریح رهبر معظم انقلاب در چندین ماه گذشته و ابلاغ نظر شریف معظم له از سوی مقامات مافوق خود، همچنان بر اجرای بی سر و صدای این سند مشکوک اصرار میورزند! ❗️
این چه سازمان مللی است که چند قدرت استکباری با دارا بودن حق وتو برای بیش از 150 کشور جهان تعیین تکلیف میکنند و اگر نمایندگان همه ملل هم در موضوعی رای بدهند، با رای مخالف یکی از این قدرتها، آن رای اجماع بینالملل ملغی میشود، پس این دستگاه، سازمان ملل نیست بلکه سازمان دول آن هم چند دولت جهانخوار است! بر همین اساس نهادها و سازمانهایی مثل یونسکو، تجارت جهانی و امثالهم ابزار زورگویی این قدرتها محسوب میشوند. ما به این دلیل نسبت به نهادها بدبین هستیم که آنها نوچه آتشبیار معرکه قدارهکشیهای قدرت های مستکبر و جنایتکار هستند و این بدبینی ما هم مستند به دهها شاهد زنده و دههها تجربه رفتار استعماری و استکباری آنهاست. ⚠️
دشمنان نفوذ خود را بر نظام آموزش و پرورش متمرکز کردهاند پرتأثیرترین نفوذ، تصرّف و نفود در حوزهی آموزش و پرورش است. و تمرکز دشمنان بر روی این قسمت، بر اساس مطالعه و تحقیق بوده است.
?قبل از امضاء و اجرای سند خفتبار 2030، ما سند «تحول بنیادین آموزش و پرورش» را در شورایعالی انقلاب فرهنگی تصویب کردهایم و بعد از تصویب هم به تایید و تنفیذ مقام معظم رهبری رسیده است. هزاران فکر نخبه دانشگاهی و حوزوی در تولید سند «تحول بنیادین آموزش و پرورش» نقش داشتهاند و از جمله اسنادی است که بیشترین وقت مفید چندین جلسه شورایعالی انقلاب فرهنگی را در سال تصویب به خود اختصاص داده بود. اما طی سنوات متمادی مورد بیاعتنایی مسئولین اجرایی قرار میگیرد و یکباره میبینیم عدهای شتابزده و بیسر و صدا اقدام به اجرایی کردن اسناد استعماری موازی می شوند.
?بنده به عنوان عضو کوچکی از این شورای محتشم و معظم، از این اتفاق اظهار شرمساری میکنم، و عذر تقصیر به پیشگاه رهبری میبرم. شاید کوتاهی امثال بنده موجب شد تا این وضعیت به وجود بیاید و اگر فریاد میزدیم و آشکارا و قاطعانه به این مسئله اعتراض میکردیم، دیگر کار به اینجا نمیرسید که شخص ایشان وارد میدان بشود. ⭕️ واقعیتهای برخی از مفاد سند 2030
? این سندها در ذهن آدمی قراردادهای جهالتآمیز قرن قجری و معاهدههای خفتبار عهد پهلوی ها را تداعي میکند. ? در برخی از مفاد این سند آشکارا مبنای تفاوتهای جنسی انکار میشود.
?نفی تفکیک جنسیتی در محیط آموزش و پرورش از دیگر مفاد این سند است. قطعا برخی امضاکنندگان سند و بعضی مجریان آن نیز حاضر نیستند در مورد فرزندان خود تن به چنین امور بدهند.
?اصرار بر تغییر متون کتب مدارس! در کشورهای ضعیف عربی طبق همین سندهای به اصطلاح بینالمللی آیههای جهاد را از کتب درسی حذف کردند تا ملتشان را تسلیم پذیر بار بیآورند.